-->

Sunday 6 January 2013

KEJOHANAN PENCAK SILAT GAYONG PERINGKAT KEBANGSAAN ALOR STAR KEDAH


Pada 21 - 25 Disember 2011 berlangsungnya Kejohanan Pencak Silat Gayong peringkat Kebangsaan. Pada kali ini Negeri Kedah telah dipilih menjadi gelanggang tuan rumah. Sekolah Menengah Kebangsaan Teknik Alor Setar menjadi penempatan bagi semua peserta dari seluruh negara selama 5 hari berlangsungnya kejohanan.


Dewan Utama Sekolah Menengah Kebangsaan Teknik Alor Setar, Kedah Darul  Aman


Peserta dari PSSGM UiTM Johor yang Mewakili Negeri Johor



Kejohanan pada kali ini telah disempurnakan oleh Yang Berbahagia Datuk Maznah Mazlan selaku Timbalan Menteri Sumber Manusia merangkap Mahkota Agong Bintang Pelangi.Tetamu kehormat seperti Yang Dipertua PSSGM Kebangsaan Datuk Adiwijaya Bin Abdullah, Datin Faridah Binti Abu Johan selaku Ibu Gayong, Ahli - ahli Lembaga Waris Amanah, serta Yang Dipertua PSSGM Bahagian Ngeri Johor Kapt. Abdul Kudus Bin Ahmad turut hadir bagi menyempurnakan kejohanan.



UiTM Johor telah menghantar peserta untuk mewakili Negeri Johor dan berjaya membawa pulang 12 pingat perak dan gangsa mengikut kategori.


PINGAT PERAK
PINGAT GANGSA
Buah Tapak Kunci Mati
Olahraga B Puteri                          
Jurus Wajib Putera
Olahraga C Putera
Jurus Wajib Puteri
Olahraga D Putera
Sajak Gayong
Olahraga E Putera

Olahraga F Putera

Olahraga Bebas Putera

Solo Putera

Pentas Putera


           

Setinggi - tinggi tahniah diucapkan kepada peserta yang telah berjaya, semoga objektif PSSGM dalam melahirkan pesilat  yang seimbang dari segi akademik dan aktiviti luar berjaya.


No comments:

Post a Comment